بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

ایران- قطر؛ این حریف دیگر منتخب جهان نیست|بهترین فرصت برای سنتر‌های تیم ملی بسکتبال

  • کد خبر: ۷۰۲۸۹
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
ایران- قطر؛ این حریف دیگر منتخب جهان نیست|بهترین فرصت برای سنتر‌های تیم ملی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال کشورمان امروز در پنجره سوم رقابت‌های کاپ آسیا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه مقابل قطر به میدان خواهد رفت.

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، پنجره سوم مسابقات بسکتبال کاپ آسیا بعد از ۴ ماه تاخیر دوباره از امروز از سر گرفته خواهد شد. قرار بود این رقابت‌ها اواخر بهمن‌ها در دوحه قطر برگزار شود، اما شیوع کرونا باعث شد قطری‌ها از میزبانی انصراف داده تا حالا در امان اردن بعد از چند ماه تاخیر تیم‌ها مقابل هم صف آرایی کنند.
تا به اینجا در گروه E ایران صدرنشین است و با تیم‌های سوریه، عربستان و قطر نیز هم گروه است که به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم جدول قرار گرفته اند.
روزگاری بود وقتی با قطری‌ها بازی داشتیم از آن‌ها به عنوان تیم منتخب جهان یاد می‌کردیم و مقابله با این تیم برایمان دشوار بود، هیچ وقت آن بازی به یادماندنی بازی‌های آسیایی دوحه را فراموش نمی‌کنیم که با بازی خوب مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی توانستیم از سد قطر مدعی بگذریم، آن بازی شیرین‌ترین بردی بود که مقابل این تیم کسب کردیم، چون آنجا آغاز درخشش بسکتبال ایران در آسیا بود و از آن پس دیگر قطر نتوانست برای ما به آن حریف چغر و بد بدن تبدیل شود.
حالا آخرین بازی مقابل قطری‌ها را با حدود ۴۰ اختلاف امتیاز از آن خود کرده و ۹۵ بر ۵۲ پیروز شده ایم همین نشان می‌دهد که بسکتبال ایران در کجا قرار دارد و قطری‌ها در کجا، اما با همه این‌ها نمی‌توان این تیم را دست کم گرفت چراکه اگر از آن‌ها غافل شویم می‌توانند همچنان خطرناک باشند به خصوص که تدارک آن‌ها برای این بازی از ایران بهتر بوده و راهی صربستان شدند تا زیر نظر مربی صرب خود برای این رقابت‌ها آماده شوند. هنوز هم بازی که حدود دو سال پیش در رقابت‌ها انتخابی جام جهانی مقابل این تیم انجام دادیم و در لحظاتی پایانی توانستیم ۷۷ بر ۷۵ قطری‌ها را شکست دهیم را فراموش نکردیم پس با همه اختلافی که بین دو تیم وجود دارد نباید این حریف را دست کم گرفت.
ایران بدون حدادی باید مراقب باشد تا مبادا از حریف عقب بماند. زیر حلقه ایران در این رقابت‌ها می‌تواند پاشنه آشیل ما شود چرا که ستون اصلی مان در این رقابت‌ها حضور ندارد. اما غیبت حامد حدادی می‌تواند فرصت خوبی هم برای دیگر سنتر‌های تیم ملی به وجود آورد تا خودی نشان دهند، بازیکنانی همچون روزبه ارغوان و آرون گرامی پور باید از این موقعیتی که برایشان پیش آمده به نحو احسن استفاده کنند و نشان دهند تا چه اندازه می‌توانند جای خالی حدادی را پر کنند.
ارسلان کاظمی در زیر حلقه با ریباند‌های خود می‌تواند به سنتر‌ها کمک کند. در همان بازی‌های انتخابی جام جهانی که بازی با قطری‌ها برایمان گره خورده بود همین ارسلان کاظمی توانست در ثانیه‌های آخر ۲ امتیاز برتری را برای ایران ثبت کند.
ایران بازیکنان شوت زن خوبی هم دارد، بازیکنان باتجربه و جوان ما در پرتاب‌ها همیشه عملکرد خوبی داشتند و اگر در این میدان هم تمرکز داشته باشند به راحتی می‌توانند شوت‌های خود را تبدیل به امتیاز کنند. از طرف دیگر بازیکنان پیرامونی هم می‌توانند از کندی قطری‌ها استفاده کرده و با سرعت دادن به بازی به کمک دیگر بازیکنان بیایند.
قطری‌ها آنچنان بازیکن شاخص ندارند، اما ایران بازیکنانی دارد که سال هاست در آسیا می‌درخشند و همین باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس در تیم ما شده و به نسبت قطری‌ها می‌توانند بازی راحت تری را به نمایش بگذارند و آرامش بیشتری خواهند داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->